Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Cookies.

Zostań Żołnierzem
Wstąp do wojska
Podczas zimowych ferii szkolnych od 14 stycznia do 24 lutego br. w 5 województwach na południu Polski rusza II etap kampanii Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej.  Kampania ma na celu zwiększenie liczebności Wojska Polskiego poprzez przedstawienie realiów wojskowej służby przez samych żołnierzy w bezpośrednich rozmowach z zainteresowanymi i zachęcenie do wstąpienia do wojska. Kampania będzie realizowana przez Wojewódzkie Sztaby Wojskowe z Krakowa, Wrocławia, Katowic, Rzeszowa i Kielc.
Wstąp do wojska

Tym razem mobilne zespoły rekrutacyjne poruszające się specjalnie oznakowanymi busami spotkacie w ośrodkach narciarskich i sportowych w województwach małopolskim, dolnośląskim, śląskim, podkarpackim i świętokrzyskim. Jak dotychczas, w mobilnych zespołach będą żołnierze z pobliskich jednostek wojskowych zarówno szeregowi, podoficerowie, jak i oficerowie, których będzie można zapytać o ich doświadczenia ze służby w Wojsku Polskim. Tym razem, do zespołów dołączą studenci – podchorążowie akademii wojskowych : Akademii Wojsk Lądowych, Lotniczej Akademii Wojskowej, Akademii Marynarki Wojennej i Wojskowej Akademii Technicznej. W przerwach sportowej aktywności i zimowych atrakcji będzie można sprawdzić zalety służby w Wojsku Polskim.

***

Ministerstwo Obrony Narodowej zainaugurowało kampanię „Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej” 14 października 2018 roku. Pierwszy etap realizowany był

w formule tzw. „tygodni rekrutacyjnych”. Co miesiąc, w wyznaczonym tygodniu, w teren wyruszały  mobilne zespoły rekrutacyjne, złożone  z żołnierzy lokalnych jednostek wojskowych i przedstawicieli Wojskowych Komend Uzupełnień lub Wojewódzkich Sztabów Wojskowych.

Zespoły odwiedzały takie miejsca, jak centra handlowe, ośrodki sportu, rynki miejskie czy centra rozrywki. Nawiązując bezpośrednie kontakty, z klientami i przechodniami,  żołnierze rozmawiali o służbie wojskowej, armii, miejscowej jednostce czy znajdującej się w okolicy szkole wojskowej. Opowiadali o własnych doświadczeniach, dostępnych ścieżkach kariery i perspektywach rozwoju.

Polska armia powinna być liczniejsza, dlatego głównym celem organizatorów kampanii jest zachęcenie młodych ludzi, by planując swoją przyszłość, wzięli pod uwagę możliwość bycia żołnierzem zawodowym. O potrzebach polskich sił zbrojnych mówi się wiele, warto jednak zwrócić też uwagę na korzyści, jakie niesie służba wojskowa: stałość i pewność zatrudnienia, możliwość zdobycia wysoko specjalistycznych kwalifikacji oraz atrakcyjne perspektywy rozwoju zawodowego i osobistego.

Kampania jest odpowiedzią na wzrost społecznego zainteresowania wojskiem i zdobywaniem kompetencji związanych z bezpieczeństwem. Jej celem jest   zwiększenie stanu osobowego polskiej armii we wszystkich rodzajach sił zbrojnych (wojskach lądowych, specjalnych, lotnictwie, marynarce wojennej i obronie terytorialnej), w służbie zawodowej i w rezerwie oraz we wszystkich korpusach osobowych −  szeregowych, podoficerów i oficerów.